Datorbutiken.com konkursutforsaljning

Marcus Dicander dicander at gmail.com
Sat Dec 6 23:18:26 CET 2008

Hej Stacken.

Jag läste med blandade känslor att datorbutiken.com har gått i konkurs:

http://www.idg.se/2.1085/1.198256/tokrea-nar-datorbutiken-startar-om
http://www.shoppingsajterna.se/

Från deras webbshop köpte jag en av mina tidiga datorer och jag minns hur
jag öppnade lådan och bland mina datorkomponenter inte bara hittade
inpackningsmaterial utan också dussintals godisbitar. Men när de nu
ligger och kvider likt en fallen, uttörstad kamel i kapitalismens öken
så vaknade
gamen inom mig och tänkte: Går det att snappa åt sig några godbitar vid deras
konkursutförsäljning?

Planen är att några Stackare går ihop och delar på bensinkostnaderna för
att åka från Stockholm till Malmö på Luciadagen den 13/12. Det handlar om
c:a 120 mils bilresa till en bensinkostnad på under tusenlappen (med
reservation för att
vi hyr en minibuss och/eller hänger på ett släp) som jag gärna är med och
delar på.

I bästa fall kan vi efter några timmars trängsel för en rimlig summa pengar ha
kommit över julklappar, tillräckligt med plattskärmar för att tapetetsera
i vardagsrummet med dem, tysta moderna datorer istället för strömhungriga
Sunburkar att ha i garderoberna.

I värsta fall kommer vi fram för att hitta ett hav av Zombies i klass med det
som inspirerade George Romero att göra Dawn of the Dead. Vi spenderar 4 timmar
i vinterkylan innan vi äntligen släpps in i butiken för att finna att
allt av värde
eller med mycket rabatt redan har gått åt. Dicander snyter åt sig en
NES-handkontroll
för 15:- och utbrister "Åh. Det här var värt resan!"

MVH
Marcus Dicander, som inte har egen bil, men körkort.