Config in Pine utility

Harald Barth haba at kth.se
Thu Aug 7 07:53:39 CEST 2008

> Jovisst, men hur ställer man in sådan? Jag gissar att det var just det
> som Mina Sidors gränssnitt gjorde, men det ligger nere eftersom mitt
> mailkonto "snart kommer att migreras" eller något liknande dumt och
> dessutom felaktigt felmeddelande. Finns det något annat gränssnitt
> (för oss som inte har egen UG-access;)?

Då måste man besvära supporten. Betona att de bara fick ett ärende
därför att du inte kunde göra själv som förr.

> Förutom att sagda Exchangefilter förstör mailets headers fullständigt;
> det skickar ju inte vidare det ursprungliga meddelandet, utan skapar
> ett nytt med samma from, subject och body men i övrigt, vad det
> verkar, helt annat innehåll (inkl. nytt message-id, nya received, ny
> sender, ny to osv).

Det anser jag är en bugg som försvårar myndighetens diarieföring. Om
jag vore anställt son skulle använda Exchange (jag flyttade ut i sista
stund) så skulle jag felanmäla eftersom det förstör möjligheten för
den anställde att diareföra när mailet är inkommen till myndigheten.
Jag borde nog ta upp det eftersom det med postmastergruppen eftersom
det är ett _lagkrav_.