tail -f | sed

Didrik Madheden didrik at kth.se
Wed Apr 16 03:47:58 CEST 2008

Jag upptäckte just tail -f, som passar utmärkt för att övervaka
http-loggar. Men nu vill jag dessutom komplettera med sed för att dels
filtrerabort interna requests och dels indentera varje rad. Men jag
får det inte tail -f och sed att leka väl ihop. Hur jag än kombinerar
dem så hamnar jag alltid i ett av dessa två scenarion:
1) Väntar, men inget skrivs till terminalen, varken existerande eller
nyinkomna data.
2) Filtreringen av existerande data sker korrekt, men sed/tail väntar
inte på mer data efteråt utan återvänder till prompten.
Finnes en lösning? Kanske nåt alternativ till sed som funkar bättre med tail -f?

/Didrik