hjälp med KDC master & slave

psychad@pseudohacker.org psychad at pseudohacker.org
Fri Sep 21 15:07:46 CEST 2007

Jag har bråkat med detta i 3 dagar nu utan resultat, det här är det
närmaste jag kommer. Jag har använt mig av:

http://www.pdc.kth.se/heimdal/heimdal.html#Slave-Servers

Och får följande resultat:

http://www.mittag-leffler.se/~koponen/kdc.php

Burkarna jag använder är i386 OpenBSD 4.1 default install.
Jag har även försökt med heimdal-0.7.2 tarball install men det blir ännu
mer fel.

Eftersom jag är en sysadmin och inte en programutvecklare så kan jag inte
läsa källkoden för att debugga vad det är dokumentationen utelämnar.

Jag skulle verkligen uppskatta lite hjälp. Egentligen är jag bara ute
efter första bästa enklaste lösning som fungerar för replikering.

Tack till alla som läser detta brev och spanar på URL:arna.

/Psychad