Stackenföreläsning: Open Office eller Office Open?

David Vuorio vuorio at kth.se
Fri Sep 21 13:33:08 CEST 2007

Några personer har tagit direkt kontakt med mig och sagt att de ville
vara med på gårdagens föreläsning men inte kunde. Det verkade gå hyfsat
ändå, men med lite bättre timing osv. tror jag vi kunde ha fått en
betydligt bredare publik, så det är kanske värt att presentera en del av
materialet igen.

Spontant överväger jag att erbjuda en ny föreläsning senare i höst, som
täcker fler FFII-ämnen [1], som mjukvarupatent m.m. Då skulle
föreläsaren / föreläsarna kunna ägna en del av föreläsningen åt OOXML
(t.ex. köra den delen sist och flexa lite), så de som missade det ändå
kan ta del av det. (Eftersom den här frågan kommer pågå fram till
åtminstone februari är det fortfarande rätt aktuellt, även om det är
svårt att säga hur medierapporteringen m.m. kommer se ut då.)

Nåja; vad tror ni? Svamlar jag, eller kan det här vara något? Finns det
andra saker som skulle kunna vara av intresse? Fram med eldkastarna. :-)

/David

[1] FFII ger i praktiken ett ganska brett fält, t.ex. fri programvara,
öppna standarder, mjukvarupatent, yttrandefrihet, ... Även om en del
saker följer indirekt av vårt arbete, så det kanske inte finns
detaljkunskaper i alla ämnen.