Kommentarer i e-post.

Artur Grabowski art at blahonga.org
Wed Jun 27 17:35:30 CEST 2007

Per von Zweigbergk <pvz at kth.se> writes:

> UTF-8 är inte trasigt. Jag kollade på Rasmus mail, och headersen var
> korrekt specifierade.
>
> Det är väl din mailklient som inte stödjer det.

Det var bara en lustig observation i sammanhanget. Jag har en
mailklient som stöder allt inklusive html, färger, UTF-4711, musik och
vattenfontän och en annan mailklient som är avsedd för att inte
förstöra mina diffar som råkar ta hand om stacken-mail.

Och jo, UTF-8 är trasigt på så många sätt att jag inte ens kan berätta
om det utan att använda kraftuttryck, höjd röst och mycket fläktande med
armar. Men vi behöver inte gå in på det.

//art