sponsring utav sunray

psychad@pseudohacker.org psychad at pseudohacker.org
Tue Jan 23 11:48:35 CET 2007

On Tue, 23 Jan 2007, Harald Barth wrote:

> Det förutsätter en fungerande grafiskt linux först. Om vi har det kan
> vi lika gära köra det på 3 workstations. Sunray gör ju inget enklare
> bara för att man hänger fler skärmar på samma datan.

Jo, det håller jag med om. Men sen igen är Sun Ray en teknologi som flera
borde lära sig. Men jag pollar bara intresset, bryr sig ingen så bryr sig
ingen.

Men man kanske skulle göra lite reklam för uttsc och SGD innan man sågade
det helt, vet NÅGON ersättande teknologi för dessa?

> Abo: Är linuxsunraybuggarna fixade numera eller hur gick det med matte?

Jag tror Abo gav upp efter ett tag. Själv har jag dock Sun Ray Linux i
skarp drift sedan Augusti. SUN släppte en patch / beta-release (aka early
access release) som funkar. Sen i kombination med en bunt emails på den
vanliga sunray-listan går det att få upp systemet ganska hyfsat.

/Psychad