Problem med NFS

Alexander Boström abo at stacken.kth.se
Mon Feb 26 20:17:01 CET 2007

mån 2007-02-26 klockan 09:01 +0100 skrev Magnus Danielson:

> Patchen i AmaroK borde väl i sådana fall vara att AmaroK som kör användaren
> amarok spawnar av och suar över till användaren amarok-write som har de magiska
> bittarna som behövs.

Nja, processer brukar snarare lämna ifrån sig rättigheter med tiden.

Men den praktiska lösningen på problemet här tror jag snarare är att
köra två Amarok som olika användare som har olika rättigheter. Kör två
X-servrar på varsin virtuella konsol (Ctrl-Alt-Fx), den ena oftast med
låst skärm. Eller logga ut och logga in. Eller kör gdmflexiserver vid
behov, eller KDM:s motsv.

/abo