Problem med NFS

Magnus Danielson cfmd at bredband.net
Sun Feb 25 22:26:46 CET 2007

From: psychad at pseudohacker.org
Subject: Re: Problem med NFS
Date: Sun, 25 Feb 2007 12:02:03 +0100 (CET)

> AHA! Nä, de blir båda readwrite.
>
> Men kan man inte göra något med t.ex. selinux för att inte låta någon
> skriva till /mnt/ro ?

Jag undrar stillsamt sedan början av den här tråden vad det är för problem
man egentligen försöker lösa och om det verkligen skall lösas så här. Sen
tycker jag att det skulle fungera i alla fall, men det är vad jag tycker.

Känns som om det är någon kod-snutt som skall tas bort snarare än läggas till.

MVH
Magnus