Problem med NFS

Harald Barth haba at pdc.kth.se
Fri Feb 23 21:44:28 CET 2007

Problemet låter ju lite som att det blir en mountpoint som
kan kommas åt från två ställen och inte två mountpoints med
olika egenskaper.

Bra så, fortsätt med det ;-)

> Arch Linux 0.8 på både server och klient (inte mitt val) med
> kernelversion 2.6.16 och 2.6.19 på server respektive klient.

Jag trot du förlorar. Med lite tur skulle en SunOS (numera Solaris)
klient göra rätt från början eller kunna fixa det med en virtuell ro
loopback montering. Se man lofs på en Solarisdatan. Jag tror inte
Linux har återuppfunnit det hjulet.