Skrot

Bjarni Juliusson bjarni at Update.UU.SE
Wed Feb 7 01:01:37 CET 2007

Magnus Danielson wrote:
> From: Harald Barth <haba at pdc.kth.se>
> Subject: Re: Skrot
> Date: Tue, 06 Feb 2007 12:08:27 +0100 (MET)

> Jag vill inte veta! Snyft!

Det är i och för sig sant om man ser så på det, men det måste ha sett
ganska komiskt ut ändå.

För oss blir det väl en DEC 7000 som ryker, tillsammans med en RM02 och
en TU80, nån RA82 och en hel lastbil med gamla skärmar och blandade
mikrodatorer med tillbehör. Våra DEC 20:or och andra gamla
Digital-maskiner försvarar vi med stridsvagn och självmordspiloter, men
till och med jag har börjat snegla mot vår Cray som står där i ett hörn
och troligtvis aldrig får räkna nåt mer.

Det doneras friskt till medlemmar, en tog en ND 110 och en Iris 3130
till sitt pyttelilla flogstarum redan belamrat med bland annat ett par
beräkningsservers som universitetet slängde ut och diverse PARISC-skåp
(fler att hämtas från Göteborg i helgen).

Trist alltihop. Jag hatar akademiska hus passionerat.

Bjarni, 2 datorer/m^2 bostad, inte plats för fler vaxar :(
--

                        INFORMATION WANTS TO BE FREE