LDAP och PHP

Douglas Cau cau at kth.se
Sun Aug 26 15:54:40 CEST 2007

Hej Stacken,

Jag är en av Flygsektionens webmasters och jag håller på att implementera
KTH-ID inloggning på Flygsektionens hemsida. Men nu har jag stött på ett
litet problem som ni kanske kan hjälpa mig med. Det är nämligen så att efter
en lyckad inloggning skulle jag vilja kolla upp användarens namn i KTH:s
LDAP server men den har ett IP filter och Flygsektionens hemsida ligger på
ett webbhotell, dvs utanför KTH:s nät. Därför tänkte jag höra med er om ni
möjligtvis har PHP med LDAP stöd på Igoor eller möjlighet att installera det
(Johannes Markström, också Flygsektionens webmaster har ett konto hos er).
Både jag och Johannes är medlemmar i Stacken men jag har inget konto än. Vem
bör jag vända mig till för att få ett konto?

Hälsningar,
Douglas Cau