bara en tanke...

Josefin Viidas josefin.viidas at ths.kth.se
Mon Sep 25 15:12:35 CEST 2006

 Ok!
Då vet vi det till nästa gång...
Problemet är följande:
Ang nyhetsbrev näringsliv (en Mailman-lista som Stacken nyligen hjälpt oss att få): (jag har kopierat in texten från den bifogade pdf-filen, så den figur som var med där kom inte med, hoppas detta blir någorlunda begripligt i allfall....)
/J

Hej,
Som ni kanske har hört är det lite strul med nyhetsbrev: Näringsliv.
Problemet är som sådant att naringsliv at ths.kth.se som används nu till nyhetsbrevet är ett alias som redan används och kopplat till min inbox.
Vad som behövs göras är att näringslivs brevet måste heta något annat, typ som naring at ths.kth.se.
Jag tror att vi lyckades ändra också så att de som är anmälda inte kan skicka ut mail till alla på listan, så bara jag kan göra detta.
Jag skulle dock vilja om det går, så att alla som svara på utskicket, att deras svar automatiskt hamnar direkt till naringsliv at ths.kth.se, dvs min mail som är kopplat till min Outlook.
Jag har försökt göra en skiss på hur det hade varit optimalt. Frågan är, går det att fixa? Åtminstone byta brev-mailen!? TUSEN tack om ni har tid och möjlighet att fixa det!

Anmälda till näringslivsbrevet
Databasen för listan.
Avsändare: bjorn-emil.jonson at ths.kth.se
De som svarar på utskick kommer automatiskt till naringsliv at ths.kth.se, dvs mig