5-tum disketter

Harald Barth haba at pdc.kth.se
Thu Sep 7 16:01:19 CEST 2006

> Har Stacken någon maskin som kan läsa 5-tum disketter, dom där gamla
> sladdriga? Alternativt, känner ni någon som har?

De är väl 5 1/4. Det finns även ännu sladdrigare 8 tum.

Inte Stacken vad jag vet, men kanske nån medlem.

Dock för att kunna besvara din fråga lite bättre, så kanske
du kan berätta vad det är för format som de är skrivna med?
Densitet? Det fanns ju ett antal system som använde sådana.
PC DOS, CP/M (tex Compis), OS/2, C64, Apple...

Om du har tur så är magnetskiktet intakt.

Harald.
(Som har några Compis CP/M skivor "nånstans").