AFS server och FreeBSD

Pontus Stenetorp ninjin at kth.se
Sat Oct 28 11:36:31 CEST 2006

Hej alla!

Blir forsta gangen jag anvander var mailinglista, jag hoppas det ar ok
att stalla en fraga for jag har verkligen inte lyckats hittat nagot
svar. Har fragat Google flertalet ganger men far bara upp mangder med
sidor utan svar, har aven forsokt med mina gamla trotjanare
#FreeBSD at Q-net men de var for en gangs skull radlosa.

Det jag vill veta ar om det gar att kora en OpenAFS server (eller nagon
annan fri implementation om det finns) under FreeBSD. Och om ja, finns
det nagon dokumentation om hur man gar till vaga?

Jag har hittat en gammal artikel pa FreeBSD.se som sager "OpenAFS
klient/server för de flesta operativsystem, dock fungerar inte FreeBSD
klienten ännu men servern har jag kört i några månader utan problem."
(http://www.freebsd.se/article.php?story=20050126172912621). Men nagot
mer om hur man gor star inte att finna.

Vet nagon om det ar mojlig att satta upp en sadan server? All hjalp och
alla rad ar varmt valkommen.

mvh,
Pontus