Hjälp med Dsektwebben behövs (Seagate HD)

Vladimir Bogodist vladib at kth.se
Wed Oct 11 17:23:23 CEST 2006

Rasmus Kaj wrote:

>  HB> Stacken kör webbserver åt D-sektionen. [...]
>
> Egentligen skulle jag vilja:
>
>  HB> 1) Flytta D-sektionens webb till en mer underhållen server.
>
> ... i form av en virtuell host på whopper.  Därefter skulle whopper
> kunna flyttas till den lite vassare hårdvara som idag heter tiramisu
> (fast med hela diskar).

Virtuell server, tror inte heller på. Har någon kört tillräckligt länge
för att garantera att det är en stabil och bra lösning?
Dessutom måste man fortfarande administrera den virtuella maskinen.
Håller med dock att man slipper admina hårdvara. Som om
hårdvaruadministration har varit bevärligt under de åren vi kört med
tiramisu?

Nu ska jag iofs inte säga för mycket eftersom haba och andra lagt ner en
hel del energi att hålla det hela uppe. Ett stort tack ska ni ha.
> Egentligen skulle jag gärna trycka in d-sekt på igloo, men jag
> misstänker att det är såpass mycket specialfulhack i webservern att
> den inte kan samsas i samma httpd som alla våra andra webbar utan att
> ha sönder dem ...

Precis, ordning och reda, ha det separerat är bäst just nu.
Dsekt behöver lite frihet att ha egen php-sandlåda med specialpålägg,
jag tycker det är vettigare att fortsätt att låta dem spela i sin sandlåda.

Mvh Vladi
Vladimir Bogodist                     vladib at kth.se

M.Sc. student	 Royal Institute of Technology (KTH)
Computer Science & Engineering    Stockholm, Sweden

Chairman                 Stacken Computer Club (KTH)