Ang elabs internetuppkoppling

Didrik Madheden didrik at kth.se
Wed Oct 4 21:01:33 CEST 2006

Hallå. Som jag förstår det så går vårt nät gnom stacken på något sätt.
Och någonting verkar skumt med den IP-adress som vår webserver står på
(130.237.3.206) Som det verkar så tas den adressen över, stötvis, av
en superstack-switch. (Detta syns iom att den inte svarar på ssh och
http, men i gengäld på telnet, och då med utförlig info) Jag antar att
denna switch står på stacken? Är det vi eller ni som har gjort något
fel i att ockupera .206?
Jag antar även att stacken har hand om DNS för (delar av) kth. Det
finns önskemål om att peka elab.kth.se till samma IP som
www.elab.kth.se om möjligt.
Det var det ena. Det andra är att jag undrar när min medlemsansökan
kommer att behandlas. (:

/Didrik Madheden - Datoransvarig för elab