text- och binärproblem!

Kenneth Norberg Nilsson knn at nada.kth.se
Fri Nov 10 20:38:37 CET 2006

Hej Stacken!

Ett mysterium med den nya ROM:en (Cacko 1.23) till en handdator med
linux.
Jag försöker följa ledningen till Cacko 1.23, men jag möter ett
problem som jag inte kan komma undan. Skriptet vill inte sparka igång
binärfilerna och jag har försökt att tyda det, men innehållet verkar
likna något annat. Jag misstänker att
skriptet är krypterat eller skrivet i ett annat språk, men till
vilken anledning då?

Jag behöver er hjälp med att få skriptet i klartext så att det
går att se var någonstans de övriga binärerna skall ligga.

I ledningen för att installera Cacko ROM står det att man enbart
behöver extrahera "updater.sh", "initrd.bin" och "tools.tar" till
rooten på CF-kortet. Det är gjort, men ingenting händer. Just därför
vill jag undersöka updater.sh, dvs. startskriptet.
Jag har provat att köra less på skriptet, men det leder inte till
något. Jag behöver ett verktyg som jag läsa binärfiler och hexfiler.

Ledningen återfinns på adressen
http://www.my-zaurus.narod.ru/release-notes-1.23.txt
updater.sh.c860, initrd.bin och aktuell kärna finns på
www.cacko.oesf.org.
Min Zaurus modell heter SL-C860.

Jag hoppas att ni hittar något sätt att läsa innehållet i
updater.sh.c860.

/Kenneth