Gammal dokumentation?

Åke Nordin moose at enting.se
Sat Jun 17 09:16:51 CEST 2006

Lars-Johan Liman wrote:
> Halloj!
>
> Jag vet inte om det bar sitter "ungdomar" bakom stackenadressen, så
> jag presenterar mig kort.
>
> Jag jobbade på KTHNOC (Hej, Johnny!) i många år under det glada
> 90-talet, och innan dess var jag sysadmin på TDS (Hej, Harald!)

Hej, hej ;^)

> (nuvarande IT i Kista), och på det ännu gladare 80-talet var jag
> student som lurkade djupt in i korridorerna på NADA. Jag känner en del
> av de gamla ringrävarna på Stacken ganska väl, men jag har aldrig
> varit medlem (jag undrar själv fortfarande varför det aldrig blev
> så ... ;-).

Men _det_ är väl ändå lätt att ändra på?

> [...]
> donation. Annars går det i korgen.
>
> SIMULA Language Handbook del 2 och 3 (jag har aldrig haft del 1) för
> DECSYSTEM 10/20. Rapport från FOA bl.a. av så förnäma herrar som
> Stefan Arnborg, Lars Enderin och Jacob Palme.
>
> SIS standarder (jo! de gjorde programspråksstandarder!) för följande
> språk:
>
> Pascal, Cobol, Fortran och Simula. Åren varierar mellan 1984 och 1989.
>
> Som bonus kastar jag in en "Textbehandling - ordlista" också den från
> SIS (1986).
>
> Any takers? Annars går de som sagt till att värma någons hus med.

Jag har fortfarande en glugg i en av mina hyllor, annars vore det
säkert kul att skrämma barnen på KTH med Simulaböckerna.

SiS- och FOA-luntorna låter lagom kult de med. Men jag borde nog
egentligen göra som du istället för att fylla på i min samling, så
stacken först.

Kul att höra av dig förresten!

--
  .