[brus] Re: [Fwd: ?

Vladimir Bogodist vladib at kth.se
Thu Jun 1 10:18:57 CEST 2006

Daniel Kahlin wrote:

> Vilket då kräver att M$ skänkt windowslicenser, annars skulle det
> varit dyrt.  Är inte administration av windowsburkar ganska
> tidsödande?   Det är ju rätt begränsade remote-möjligheter på dem.
Fast i Win2k3 har de byggt in en extra livlina, efter att man ringt en
vän, man använder konsollen som extra session:
mstsc /console

Men normalt har man max 2 fjärrskrivbord-sessioner , ett riktigt
multianvändar-OS med andra ord. Eller vänta man köper ett stort kylskåp
och matar den med massa virtuella windows-OS, det är ju senaste vårmode.

Windows XP är också en hit. Du kan köra flera användare påloggad, men så
länge maskinen är inte med någon Windows/AD-domän. Då kan man bara vara
max 1 inloggad - vilken hårdvaruslöseri.

Mvh Vladi