FreeSoftwareFondation: Badvista

Alexander Boström abo at stacken.kth.se
Wed Dec 20 08:53:33 CET 2006

tis 2006-12-19 klockan 09:38 +0100 skrev Magnus Lindkvist:
> http://badvista.fsf.org/blog/launch-press-release
>
> Allts har det inte gtt lite fr lngt nu? Jag vet att Microsoft brukar bli
> anklagade fr FUD - men vad r d det hr?

Det är en kampanj mot DRM. Jag vet inte så mycket om Vista, men
antagligen är Vista tillräckligt viktigt och DRM tillräckligt hårt
integrerat i det för att vara värt en kampanj. Att FSF kampanjar mot DRM
är ju knappast förvånande.

Microsoft och deras produkter kommer aldrig att accepteras av FSF så
länge MS stödjer sånt som mjukvarupatent och DRM.

/abo