[Mailmaniacs] Fw: Uncaught bounce notification

Magnus Danielson cfmd at bredband.net
Sat Jan 7 18:34:46 CET 2006

Hej!

Jag har (mummel-mummel) ej lyckats få mailman och identifiera studsar från
MXarna typ det här som studsar. Konsekvensen är att jag får mail stup i
kvarten. Jag har försökt hacka i /usr/local/mailman/Mailman/Bouncers/Postfix.py
så att det "tar".

Skulle någon kunna vilja hjälpa mig? Vi behöver få till att vi kan utöka
Bouncers-skripten så att vi kan automagifiera Bounce-hanteringen.

När jag tittar på allt junk som kommer på postmaster så inser jag att vi vill
nog ganska fort börja få bort majordomo ur cirkusen. Hade brev bara kört
Postfix så hade jag kunnat städa upp en del av det attans fort.

Hilfe!

MVH
Magnus