[Mailmaniacs] Test wrong domain

Magnus Danielson cfmd at bredband.net
Mon Dec 12 16:54:32 CET 2005

From: Camilla Berglund <camilla.berglund at gmail.com>
Subject: Re: [Mailmaniacs] Test wrong domain
Date: Mon, 12 Dec 2005 11:25:57 +0100

Hej Camilla!

> Magnus Danielson wrote:
> > foobar
>
> Hehu?

Subject gives it away - somewhat.

Jo, eftersom jag ägnade natten åt att hacka om hur mailman-listor hängs in i
resten av stackens mail-hantering och då specifikt hur brev får sina filer
kokade så behövde jag testa att brev (och inte tapas) studsade listorna för de
domäner som listan inte finns på, men accepterar för den domän som den finns
på, något som nu fungerar. Jag skickade mer information dels till staff och
dels till kom (Driften av stackens datorer).

Mailmaniacs är en av flera listor. För att försäkra mig om att det funkade hela
vägen så skickade jag också ett test-mail till bus, som nu lever i denna
nyordning.

Jag är rätt nöjd, det är flera brister som nu är utstädade. Listorna funkar
(fortfarande ;O) och det är enklare än någonsin att skapa listor med mailman
och få dem att bita.

MVH
Magnus