[Mailmaniacs] Tester av virtuella domäner på brev (också)

Magnus Danielson cfmd at bredband.net
Mon Dec 12 01:51:06 CET 2005

Tjoho!

Nu har jag just testat att mitt hackande av magin kring virtuella domäner
funkar. Det gör att jag nu kan wipea alla entries i aliases och kraftigt
reducera mängden pill när man skapar listor. Jag har utökat
/afs/stacken.kth.se/admin/mail/gen.mailinglist.pl
till att även läsa /afs/stacken.kth.se/admin/mail/virtual-mailman och för
varje address generera rätt saker i virtuser.mailinglist och
aliases.mailinglist enligt den magin som redan finns på plats. Det funkar
dessutom! (Bara en sådan sak!). Det gör att brev kommer nu inte att omvandla
<listnamn>@<domän> till <listnamn>@<annandomän> som det gjort så här långt.

Så, det fixar två buggar på en gång och den utgår ifrån en fil som man "bara"
behöver kopiera loss ifrån tapas ut i AFS. Jag säger "bara" för det hänger sig
när jag på tapas skall in i /afs/stacken.kth.se/admin/mail och jag förstår
inte varför, det funkar på brev och gustavskorv. Annars kommer det att snart
ske med ett lätt utökat Makefile där annan magi för skapande av mailman-listor
kommer gömmas i samma vända. Jag är extremt nöjd med kvällens hack. Det är ett
stort fall framåt mot en bra lösning.

MVH
Magnus