Projekt "navnet" allt mera aktuellt

peter håkanson peter at ipsec.se
Sun Sep 18 13:04:12 CEST 2022

Det finns flera propetära varianter.
Broadcom har en intressant 2 wire med möjlighet till power over cable,  flera kameror
för fordonsbruk finns.

https://en.wikipedia.org/wiki/BroadR-Reach

Men navnet som jag ser det är inte foluserat på fysiska nivån utan koncentrerar sig på
att kommunikationen sker över TCP/IP med helt normala mekanismer.

Förädlingen består i autokonfig, auto discovery och total avsaknad av “cartral servers”

Genom att folusera på IP är det relativt likgiltigt vilket aller vilka fysiska media som
används.