OpenBSD 7.1 pkg_*

Anders Trobäck freebsd at troback.com
Sat Jun 4 16:08:02 CEST 2022

Hej BUSar!

Jag har precis uppgraderat några OpenBSD burkar till 7.1 allt gick som
vanligt bra fram till jag körde pkg_add -u.

En fick jag följande fel på:
root at fw03# pkg_add -u
Can't locate strict.pm in @INC (you may need to install the strict
module) (@INC contains: /usr/local/libdata/perl5/site_perl/amd64-
openbsd /usr/local/libdata/perl5/site_perl /usr/libdata/perl5/amd64-
openbsd /usr/libdata/perl5) at /usr/sbin/pkg_add line 19.
BEGIN failed--compilation aborted at /usr/sbin/pkg_add line 19.

En annan fick jag detta:

root at fw04# pkg_add -u
Can't find string terminator '"' anywhere before EOF at
/usr/libdata/perl5/warnings.pm line 204.
Compilation failed in require at /usr/sbin/pkg_add line 20.
BEGIN failed--compilation aborted at /usr/sbin/pkg_add line 20.

Två andra uppdaterade som vanligt.

Idéer/tankar?

Hälsningar,
Anders Trobäck

PS. Pratade med en Linux användare häromdagen och sa att jag aldrig
haft problem med uppdateringar på OpenBSD, lite kul sammanträffande :)
DS.