Hej hopp!

Johan Huldtgren johan+bus at huldtgren.com
Fri Oct 23 22:37:56 CEST 2020

tjo,

wikipedia har en artikel[1] som visar produkter baserade på
FreeBSD, den jag har mest erfarenhet av OneFS (Dell/EMC's Isilon OS)
vilket är FreeBSD med diverse tillägg. Det verkar inte
finnas sidor för de övriga BSD varianterna även
om det nämns kort i NetBSD artikeln[2].

Jag kör personligen OpenBSD på alla mina server system,
samt diverse brandväggar, VPN-lösningar, etc jag
sköter åt kunder. Har en mac laptop, men även
en Thinkpad med OpenBSD-current.

.jh

[1] https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_products_based_on_FreeBSD
[2] https://en.wikipedia.org/wiki/NetBSD#Uses