Re: Fredag, trött, och vill bara åka hem. (spamd / brygga trubbel)

Niklas Hallqvist niklas at appli.se
Mon Mar 21 15:14:46 CET 2016

Hur ser du att regeln matchar?  Via pfctl counters, eller via
log-statements och att tcpdumpa på pflog0?
Lyssnar spamd på 127.0.0.1:spamd eller på *:spamd?
Vilke OS-version?

Jag har ingen lösning, men vill bara förså din setup om jag skulle ta
och testa lite själv.

Lite dubbelkoller (ta inte illa upp nu, det är i välmening):
ext_if är rätt satt?
pf är enablat?
Och det är väl port 25 du testar och inte 587 eller ngt sådant? Så att
du testar på det du konfigurerat.

/Niklas