Emacs-fråga

Thomas Nyström thn at saeab.se
Mon Mar 16 00:25:17 CET 2015

Usch, man ska inte försöka uppgradera någonting, då går det bara
sönder!

Jag håller på att installera en ny maskin, den kör FreeBSD 10.1
på PC-hårdvara. Jag har stoppat in en GNU emacs (24.4.1 utan X-stöd)
via ports och den dummar sig en del....

När jag startar emacs så hoppar den igång direkt och visar scratch-
bufferten i några sekunder innan den lägger upp den fil som jag har
angivit när jag startar emacs. Detta är mycket irriterande....

Hur blir man av med detta. Alla inställningar i default-läge som det
blev när man installerade emacs från ports.

/thn

Svensk Aktuell Elektronik AB                     Thomas Nyström
Värmdövägen 738-740                     Phone: +46 73 069 69 30
S-132 35  Saltsjö-Boo                       Email: thn at saeab.se
Sweden                            Homepage: http://www.saeab.se