Snort och OpenBSD

Anders Troback freebsd at troback.com
Mon Jan 26 11:02:11 CET 2015

Hej!

Jag försöker köra Snort på en OpenBSD 5.6 burk men har lite problem.

Om jag startar Snort utan att ange NIC (med -i) så väljer Snort ett NIC
och börjar sniffa trafiken. Om jag startar med -i så sniffar den inte
alls. Problemet med att inte ange med -i är att det blir fel NIC.

Jag har provat både med versionen i ports och att kompilera den senaste
versionen på Snorts hemsida. Jag har även provat att byta NIC så att
det som jag vill sniffa på blev det som jag inte vill sniffa på och
tvärt om. Kör jag tcpdump så ser jag trafik.

Någon som har någon ide?

\\anders