OpenBSD reklam i SVT

Niklas Hallqvist niklas at appli.se
Thu Apr 18 18:58:07 CEST 2013

Såg och kollade på SVT play, Den stora Ölresan avsnitt 1...
och runt 55 minuter in fick jag hicka!

Först trodde jag att jag satt i baren, en typ XXL T-shirt Chix dig
OpenBSD flashade...
men det var inte jag...  Vem var det?  Akkurat i höstas antar jag.

Roligast av allt, när jag kom till jobbet idag och skulle berätta för
kollegorna, då han jag bara säg
"Jag såg ölresan igår och..."
"du sig mig???"
"Nej??? Du har väl inte den T-shirten"
"????"

Då visar det sig att min kollega satt i samma bar längst till vänster,
lite skymd... Världen är liten...
Både en kollega och en ägare till denna T-shirt som nog inte så många
fortfarande äger, samtidigt i
ett TV-program om en helt annan orelaterad hobby jag har.  Weird!