sshd write failed

Daniel Wiberg danne at wiberg.nu
Sat Sep 8 08:52:17 CEST 2012

On Fri, Sep 07, 2012 at 11:28:09PM +0200, Rasmus Kaj wrote:

> Och ännu mera tack, Daniel, för tips och inspiration!
>
> Jag provade som sagt att peta på checksum offloading utan framgång, men
> sen gick jag vidare och petade även på "tcp(4) segmentation
> offloading" (TSO4), och det verkar som att det hjälpte!
>
> Problemet ser alltså ut att vara löst.

Härligt!

När jag kollade efter lite mer noggrant så der jag att det måste ha varit
precis det som jag också fick stänga av:

server1:~# ethtool -k eth0
Offload parameters for eth0:
rx-checksumming: on
tx-checksumming: on
scatter-gather: on
tcp segmentation offload: off
udp fragmentation offload: off
generic segmentation offload: on
large receive offload: off

Sorry att jag mindes lite fel, men det verkar ju ha löst sig i alla fall.
Intressant med samma problem och samma lösning på helt olika hård och
mjukvara.

//danne