Konstig wifi på obsd 5.0

Janne Johansson jj at stacken.kth.se
Sat Jan 14 16:45:41 CET 2012

On Sat, Jan 14, 2012 at 15:11+0100, Anders Troback (freebsd at troback.com) wrote:
> Hej!
> Uppgraderade från OpenBSD 4.8 till 5.0 (via 4.9) på min lilla brandväggoch nu har jag fått lite konstiga problem! Har just nu igen aning vardet kan vara fel så jag vet inte vad ni andra skulle behöva se för attkunna hjälpa mig så jag försöker mest förklara hur det ser ut och vadsom är felet!
> I brandväggen har jag två nätverkskort, ett för mitt LAN (re0) och ettdär jag har mitt ADSL modem (em0). Jag har även ett trådlöst kort(rum0)! re0 och rum0 är medlemmar i bridge0!
> [...]

Det var ju nån fix som gick in där det blev knas om man har en device
med, och en device utan hw ip checksumming i en bridge(4), eftersom
beteendet blir olika beroende på vartifrån paket kommer in. Det kanske
vore värt att kolla med "ifconfig em0 hwfeatures" och jämfra med vad
motsv. kommando för rum(4) säger.

--
"Backwards compatible" means: "if it isn't backwards, it's not compatible."