Problem med OpenBSD som AP!

Anders Troback freebsd at troback.com
Fri Mar 25 10:15:56 CET 2011

Hej!

Har en OpenBSD 4.8 som AP och har två saker som är lite konstiga som
jag hoppas att någon av er kan hjälpa mig med att lösa!

1. Det verkar som om länken går upp och ner. Jag vet inte om det är så
om jag kör OpenBSD som klient men om jag tittar på en Windows burk (jo
det finns några om envisas med att köra det som behöver använda min AP)
så går länken upp med bra värden och den funkar bra men efter ca 30
sekunder så går länken ner helt för att hittas direkt igen! Jag
har inte provat så mycket men jag tycker att det är samma problem om
jag kör med en Linux burk!

2. Vissa enheter som tex. BlackBerry kan varken se eller använda min AP!

Jag använder en LinkSys Compact Wireless-G USB adapter på min AP och
min /etc/hostname.rum0 ser ut så här:

	media autoselect mode 11g mediaopt hostap nwid wlan01 wpa
	wpaprotos wpa1 wpaakms psk wpapsk
	0x1a1de3c2a136de04db3c1fba9582e1f328ae4e1511624929c2f731788a02e261
	up

Tack!

\\anders