Asus EeePC 1001PXD, FreeBSD och Xorg

Thomas Nyström thn at saeab.se
Tue Aug 23 09:11:05 CEST 2011

Joel Dahl skrev:

> http://wiki.freebsd.org/Intel_GPU

Äsch då. Vanliga problemet: Hårdvaran inte fullt supportad!

Apparaten skall användas som en console till en test-utrustning och
skall kunna visa en kurva över vissa värden. Ingenting häftigt alltså.
Lösning blev att ladda VESA-drivern och då fungerade det. Jag behöver
alltså inte acceleration och sånt. Vill inte heller köra -CURRENT,
utrustningen skall som sagt vara en stabil och ganska sömnig grej.

/thn

Svensk Aktuell Elektronik AB                     Thomas Nyström
Box 10                                  Phone: +46 73 069 69 30
S-191 21  Sollentuna                        Fax: +46 8 35 92 89
Sweden                                      Email: thn at saeab.se