Spam från svenska företag

Janne Johansson jj at stacken.kth.se
Fri Aug 19 15:05:28 CEST 2011

On Fri, Aug 19, 2011 at 14:55+0200, Edward Tjrnhammar (e at cube2.se) wrote:

> Såg denna i postfixmanualen (vilken jag använder emellanåt),
> http://www.postfix.org/postconf.5.html#recipient_delimiter
>
> Vet inte varför jag missat den. I vilket fall skulle man kunna tänka
> sig att man lokalt inte tillåter . i användarnas id och sätter den som
> delimiter istället?

Kanske samma anledning som att fulbuntu inte vill att man skapar users
med fornamn.efternamn eftersom gammel-chown hade syntaxen:
chown user.group dir/file
istället för user:group som man använder numera.

Bara en gissning.

--
"Backwards compatible" means: "if it isn't backwards, it's not compatible."