SShguard och ipv6

Sven-Åke Svensson sa at mbg.se
Mon Apr 11 11:39:55 CEST 2011

2011-04-01 16:06, Janne Johansson skrev:

> Se om pfctl på FBSD låter dig lägga till dem manuellt. Om det inte går
> så lär inte sshguard kunna göra det heller.

Hej

Man kan lägga till ip6 adresser manuellt med pfctl. Men även då så kan
jag inte få pf att reagera på adressen utan släpper in anropet. Mina
regler ser ut så här

block in log quick on $ext_if from <sshguard> label "ssh bruteforce"
block in log quick on $ext_if inet6 from <sshguard> label "ssh bruteforce"

Sven-Åke