GSNIG ?

Niklas Hallqvist niklas at appli.se
Wed Nov 24 10:20:06 CET 2010

  Gothenburg Secure Netorking Interest Group
eller
Gurus of Security & Networks In Gothenburg

mm jag minns rätt...  c:a 10 år gammal högst informell grupp som
nuförtiden kanske träffas 1-2 ggr per år och dricker öl
och pratar om vad man stött på för knasiga uppfattningar om IT, nät och
säkerhet ute i det "vanliga" samhället sedan sist.

I början var det faktiskt mer seriöst med nästan månatliga möten med
riktiga presentationer av aktuella ämnen,
före öldrickandet.  Rationaliseringsviljan som man finner generellt i
samhället tog dock hand om att koka ned GSNIG
till enbart öldrickande och skvaller.

Men de gånger jag är med har jag alltid kul.

Niklas