IPSEC, Racoon och dynamiska adresser!

Anders Troback freebsd at troback.com
Wed Oct 21 11:47:29 CEST 2009

Den Fri, 16 Oct 2009 08:24:40 +0200
skrev Janne Johansson <jj at it.su.se>:

> Jag ville inte helt falla in på advocacy, men med undantag för att nån
> av sökvägarna inte stämmer sen presentationen hölls så är OBSDs
> road-warrior-setup for ipsec.conf så här lätt:
>
> http://www.openbsd.org/papers/asiabsdcon07-ipsec/mgp00065.html
>
> Hela presentationen är rätt skoj läsning, speciellt om man går från
> bild #1 -> slutet.

Tack för tipset, funkar jätte bra och var som du sa lätt! retar mig
mest på att jag inte kollat på det innan och kastade bort flera dagar
på racoon!

Måste passa på och säga att jag var inte OpenBSD användare innan utan
jag har använt FreeBSD sedan 4.X men jag är väldigt imponerad av
OpenBSD och har bytt ut några FreeBSD burkar mot OpenBSD!

Tack igen!

\\anders

believed to be clean.