FreeBSD-cluster

Martin Nilsson martin at mullet.se
Tue Oct 6 16:39:26 CEST 2009

Jörgen Städje skrev:
> Jag är på gång  att snida ihop en artikel om FreeBSD-cluster. Kan jag få
> en pekare till var det finns ett sådant att beskåda (industry strength)?
> Om någon av listmedlemmarna jobbar med ett kanske jag kan få detaljer?

Hej,

Harrison Grundy hade en presentation om FreeBSD kluster och oljeletning
på EuroBSDcon i Cambridge.
Länk:  http://www.ukuug.org/events/eurobsdcon2009/talks/#grundy
Audio:
http://www.disruptiveproactivity.com/other/eurobsdcon2009/how-freebsd-finds-oil-harrison-grundy.mp3

Konsensus var att det funkade lika bra eller bättre än Linux och att om
programmen inte var portade till BSD så gick det ungefär lika bra att
köra dem i Linuxulatorn. Så länge allting fungerade så brydde sig inte
kunderna om vilket OS som kördes och man kunde alltid ljuga och säga att
det var Linux om någon frågade :-)
BSD demonen var inte alltid populär i religiösa oljestater som Texas...

Mvh,
Martin

--
Martin Nilsson, CEO, Mullet Scandinavia AB, Malmö, SWEDEN
E-mail: martin at mullet.se, Phone: +46-(0)708-59 99 91, Web: www.mullet.se

Our business is well engineered servers optimised for FreeBSD & Linux