FreeBSD-cluster

peter h peter at hk.ipsec.se
Tue Oct 6 16:01:36 CEST 2009

On Tuesday 06 October 2009 12.31, Jörgen Städje wrote:
> Jag är på gång  att snida ihop en artikel om FreeBSD-cluster. Kan jag få
> en pekare till var det finns ett sådant att beskåda (industry strength)?
> Om någon av listmedlemmarna jobbar med ett kanske jag kan få detaljer?

Jag pysslar om ett par pbs/torque klusters som bägge kör linux. Så jag kan
nog inte tillföra så mycket men jag är intresserad av vad du hittar.
Linux 2.6 funkar dåligt vid memory-overkommitt, och saknar vetting coredump.
Så visst vore bsd ett lyft. Största problemet är att apparna köps och leverantörerna
bygger för linux.

--
        Peter Håkanson

        There's never money to do it right, but always money to do it
        again ... and again ... and again ... and again.
        ( Det är billigare att göra rätt. Det är dyrt att laga fel. )