FreeBSD fryser... :(

Peter Håkanson peter at ipsec.se
Thu Nov 12 13:32:39 CET 2009

On Wednesday 11 November 2009 20:28, you wrote:

> Jag har inte hittat nån info i BSD:s dokumentation om den här ctrl-T.
> Ska den funka generellt? Exvis på en defaultinstallation? Får det inte
> att "ta", på en annan (fungerande) FreeBSD-burk jag har, inget händer.
> Ska det bara funka om det finns processer som är hängda?

stty  -a    ( stty status tecknet är default ^T )

när man trycket control-t skriver ttydrivern ut :
$ load: 0.44  cmd: sh 61516 [ttyin] 0.00u 0.00s 0% 276k

detta kan man alltid använda för att de "vad f-n gör burken"

tyvärr knycker tcsh och bash alla dessa (defaut) men om shellet
hänger av någon orsak funkar det,.