Kryptera OpenBSD!

Anders Troback freebsd at troback.com
Fri Nov 6 09:06:56 CET 2009

Hej!

Håller på att titta lite på att kryptera diskar i OpenBSD och undrar
hur ni gör (om ni gör)!

Jag är van vid FreeBSD och GELI och har gjort så att hela mitt system
är krypterat (förutom en boot partion) och skulle vilja göra samma sak
med OpenBSD. Går det eller gör man på något annat sätt? OpenBSD har
öppnat ögonen på mig vad det gäller många andra saker så det finns
kanske något annat bra sätt som inte jag hittar!

\\anders

believed to be clean.