Trevlig webhost sökes

Mackan many at unx.se
Tue Jun 9 21:20:43 CEST 2009

Hej!

Detta är off-topic. Åtminstone delvis. Så är det.
Men... jag vet att denna lista läses av många kompetenta människor med
gott omdöme. Ta det som en komplimang. Jag vill ha ett gott råd.

Jag söker en ny webhost. Detta är min kravspec:

OS: Helst BSD eller Linux.
Delad host: Helt OK, så länge servern mäktar med.
Standard Apache + MySQL + PHP(med stöd för GD och inte allt för
paranoid-restriktiva inställningar.)
SSH: Ett måste.
Shell: (ba/k)sh med tillgång till standardprogrammen.
Crontab: Ja (för enklare små jobb).
Utrymme: 1 GB räcker.
E-post: Ett konto räcker.
Uptime: Behöver inte vara superextrem, serviceavbrott ibland är helt OK.
Bandbredd: Gissar att 5 GB per månad räcker gott, i verkligheten
ligger jag nog på 500 MB i snitt.
Åtkomst: Bör har snabb svarstid inom Sverige. Ingen garderobsmaskin
längst ut på något avlägset nätverk.
Åndamål: Icke kommersiell, databasdriven, helt laglig privat hemsida
utan något som helst stötande material, foto-relaterad.
Pris: Svårbedömt. Betalar gärna för god kvalitet.

Svara mig gärna off-list. Tips eller direkta erbjudande tas tacksamt
emot. Jag berättar gärna mer off-list.
Kan tillägga att jag fram till nu varit kund hos en stor känd svensk
ISP som uppfyller allt ovan, men som nyligen beslutat att plocka bort
SSH-åtkomst. Jag blev så arg...

Mvh Markus