Psykologisk support önskas!

Rasmus Kaj kaj at kth.se
Fri Jan 23 18:23:23 CET 2009

Artur Grabowski skrev:

> De förutsätter ofta också att man inte har synfel. Det är nånstans
> mellan 2-10 gånger fler som är färgblinda än de som surfar på webben
> med Linux (BSD syns som brus i statistiken). Ska man lägga tid och
> pengar på att utveckla för att stöda livsstilsval eller ärftliga
> åkommor först?

Enligt min erfarenhet hittills så finns det (lyckligtvis) inte
konkurrens mellan de grupperna.  Folk som skapar siter gör det antingen
med eller utan tanke på tillgänglighet, och det är "med tanke" så är det
ofta till nytta både för färgblinda, personer som har svårt att läsa
pytteliten text och folk som använder andra brusare än MSIE.

I det motsatta fallet råkar antingen alla de grupperna eller ett
slumpmässigt urval av dem illa ut.

--
Rasmus Kaj -- kaj at kth.se -- 08-790 67 21 -- Infosys, KTH
Personligt: http://rasmus.krats.se/