Funderingar

peter h peter at hk.ipsec.se
Thu Jan 22 15:35:47 CET 2009

On Wednesday 21 January 2009 01.13, Loss wrote:
> Hej! har du något tips på hur man börjar med freeBSD? jag är mycket
> intresserad och skulle väldigt gärna vilja testa, har spenderat lite tid
> på att läsa nu
> men blev lite fundersam när jag väl kom till "internet". Jag använder en
> Router för att connecta till Internet, Netgear.. vet inte om du behöver
> versionen, men är väl en 3 runt 3 år gammal sådan. Kommer det uppstå
> problem för mig när jag ska connecta till internet? eller är det bara
> tuta och köra på?

Inga som helöst problem med en NAT-burk. Sätt den som default gateway. Eller installera
freebsd och använd DHCP initialt.

--
        Peter Håkanson

        There's never money to do it right, but always money to do it
        again ... and again ... and again ... and again.
        ( Det är billigare att göra rätt. Det är dyrt att laga fel. )