[Fwd: Oegentligheter rörande BankID och andra e-legitimationer]

Kenneth Lind exil at student.gu.se
Sat Jan 10 15:30:43 CET 2009

Lite OT i ena hörnet, men... Har tröttnat på situationen med e-leg
och fick en snilleblixt i morse. Tänkte att det borde finnas något
intresse här, även om BSD-communityn i frågor som kräver ett aktivt
ställningstagande generellt verkar gilla att hålla käft och lida.
Åtminstone jämfört med linux-communityn. (Hur tror ni _de_ lyckas
få mjukvara portad till den ena eller andra disten? Inte enbart
hype.)

Att inte välja är också ett val, och det har jag valt alltför
ofta hittills. Få bra resultat kommer den vägen, såvida man inte
har nån masochistisk offermentalitet.

Och ja, jag vet att jag glömde en negation i tredje stycket...

~  /exil - fått nog