Lokalisera hw-fel

peter h peter at hk.ipsec.se
Fri Dec 4 17:02:50 CET 2009

On Friday 04 December 2009 16.17, Michael Josefsson wrote:
> [...]
> lina /yttre terminal/ vara ett sätt att leta runt efter en sådan
> låsning? Hur går man tillväga för att isolera enhet efetr enhet tills
> det bara är den som gått snett som finns kvar?
>
> En specifik fråga. ciss(4) används till raid-systemet. Den ska
> tydligen en källkoden kunna skriva ut ett felmeddelande på skärmen à
> la "hearbeat failed" eller så. Kommer den alltid att lyckas med det om
> resten av systemet funkar och det är raiden som pajar av någon
> anledning?
>
> Av ovan kan man dra slutsatsen att burken fortsätter frysa

Plockade du dit ett annat nätverkskort ?  Jag minns att hp hade strul med
brooktree chipset-et till linux ...
Symptomen var "frysning" och dessförinnan en utskrift på vga om "heartbeat fail" ...

> /Micke

        Peter Håkanson

        There's never money to do it right, but always money to do it
        again ... and again ... and again ... and again.
        ( Det är billigare att göra rätt. Det är dyrt att laga fel. )