FreeBSD om Asus eee PC901

Joel Dahl joel at FreeBSD.org
Sun Sep 28 18:35:12 CEST 2008

Kenta Berggren skrev:
> Hej
> Jag har provat lite med FreeBSD på en Asus PC901.
> Har lite problem efter som inte strömbrytaren funkar när jag skulle stänga av
> den. Blev att ta ur batteriet :-)
> Nu var det en version 6 jag körde, funkar det bättre med en 7:a?

Den enklaste lösningen är väl att testa själv? :-)

Om jag hade varit du så hade jag tankat ned en så färsk snapshot av
8-CURRENT som möjligt och testat. FreeBSD 6 känns inte helt ny, om man
säger så. 7 eller 8 kommer nog att fungera bättre.

Det inbyggda nätverksinterfacet lär du inte få att fungera oavsett
vilken version du väljer dock, eftersom det saknas drivrutin.

--
Joel