BSD på Asus eee PC 901?

Daniel Wiberg danne at wiberg.nu
Sat Sep 20 19:01:08 CEST 2008

On Sat, Sep 20, 2008 at 02:18:26PM +0200, Kenta Berggren wrote:
> Hej
> Är det någon som kör BSD på Asus eee PC 901?
> Just nu går det inte att köpa den i Sverige .
> Ryktet säger att det är  problem med CPU Atom och Linux
> Det tror jag inte på så därför undrar jag om någon kört BSD på den

Hej!

Jag har dessvärre inte testat BSD på en Eee901, men det finns info om det
här:
http://en.wikipedia.org/wiki/ASUS_Eee_PC#Compatible_operating_systems

Vad menar du med att det skulle vara problem med Linux och Atom-processor?
Flera datorer med Atom-processor levereras ju med Linux, t.ex. min Aspire
One.

//danne